REALIZACJA PROJEKTÓW E-TWINNING

W ROKU SZKOLNYM 2010/2011

 

Koordynator : mgr Beata Kuczyńska – Kuśmierczyk
Czas :              rok szkolny
Technika :      obrazki , zdjęcia , poczta elektroniczna , czat , prezentacje PowerPoint,
Treści :            języki obce , tradycje , zwyczaje ,
Wynik pracy
: projekt między-przedmiotowy , prezentacje multimedialne ,
                        albumy ze zdjęciami , słownik obrazkowy , filmy

 1. Projekt : „Poznajmy się bliżej” (w trakcie realizacji)

 Partner :

·          Karlskrona (Szwecja)

 

Lernen wir uns besser kennen !Poznajmy się lepiej !

wysyłając do siebie e-maile , wymieniając  zdjęcia , w celu dobrania się w pary i rozpoczęcia  korespondencji e-mailowej. Uczniowie poprzez cotygodniowe pisanie e-maili poznawali się coraz bliżej.

 

Sehenswürdigkeiten – ciekawe warte obejrzenia zakątki naszej okolicy i kraju .

Uczniowie wyszukiwali najciekawsze osobliwości naszego regionu w PowerPoint , które odpowiednio  fotografowali i od września uzupełniać będą część opisową tego rozdziału .

 Die wichtigsten Werte im Leben junger Menschen in Polen und Schweden : najistotniejsze wartości w życiu młodych ludzi w Polsce i Szwecji – uczniowie opracowywali własne wartości oraz te , które z reguły są najważniejsze dla polskiej młodzieży , czyli : przyjaźń, rodzina, życie w świecie pokoju i troska o środowisko .

Lernen wir uns besser kennen !Poznajmy się lepiej !

wymiana zdjęć i listów powitalnych, dobieranie się uczniów w pary, rozpoczęcie  korespondencji e-mailowej. Uczniowie poprzez cotygodniowe pisanie E-Maili będą poznawać się coraz bliżej.

Sehenswürdigkeiten – ciekawe warte obejrzenia zakątki naszej okolicy i kraju .

Prezentacja osobliwości naszego regionu w PowerPoint wzbogacona dokumentacją fotograficzną, wykonana przez naszych uczniów .

Die wichtigsten Werte im Leben junger Menschen in Polen und Schweden : najistotniejsze wartości w życiu młodych ludzi w Polsce i Szwecji - przyjaźń, rodzina, życie w świecie pokoju i troski o środowisko .

 Mode – moda - styl Polaków , czyli jaką modę preferuje przeciętny młody Polak,

 Kochbuch  - książka kucharska

prezentująca przepisy kulinarne potraw charakterystycznych dla naszych krajów,

 „Festbuch” - Księga tradycji świątecznych i zwyczajów

uczniowie pod kierunkiem nauczycieli historii i języków ojczystych zapełniają kalendarz nazwami swoich świąt narodowych, przedstawiają ich krótką genezę, znaczenie i związane z nimi rytuały.

Musikbuch – księga muzyczna - uczymy kilku piosenek polskich, a partnerzy nas szwedzkich (obydwa języki nie należą do łatwych).

 Bekannte und populäre Menschen – znane i popularne osobowości

krótkie charakterystyki znanych postaci z obu krajów.

Zusammenfassung – podsumowanie .

 2. Projekt : „Międzynarodowa książka kucharska“ (w trakcie realizacji)

Partnerzy :

·          Αίγιο (Grecja)

·          POLA DE LAVIANA (Hiszpania)

·          YSSINGEAUX (France)

·          Campulung Muscel (Rumunia)

·          Crotone (Włochy)

·          Sokolow Malopolski (Polska)

Projekt polega na wykonaniu własnej książki kucharskiej po przygotowaniu wybranych ulubionych polskich dań , sfotografowaniu ich oraz opisaniu .

Pozwala na lepsze poznanie cech własnego otoczenia podczas zbierania informacji na temat zwyczajów i tradycji regionalnych związanych ze świętami religijnymi czy narodowymi ,

Stworzenie broszury / prospektu o swoim lokalnym krajobrazie jako efekt wspólnych spacerów po mieście i okolicy , wycieczek rowerowych , zawierających fotografie i opisy poszczególnych osobliwości – najpiękniejszych miejsc ma na celu kształtowanie poczucia więzi ze swoją „małą ojczyzną” ,

Rozwijanie kompetencji medialnych i jednocześnie zgłębianie wiedzy o Unii Europejskiej przybliżające kraje o różnych korzeniach kulturowych  , społecznych i geograficznych .

 

3. Projekt : Rok , w którym się urodziłem“

Partner :

·           Prato ,  (Włochy)

Projekt jest swoistą kroniką roku 1992 , 1993 i 1994 , którym urodzili się jego uczestnicy . Obejmuje on wszystkie najistotniejsze wydarzenia w dziedzinach takich jak: muzyka, malarstwo, film, sport, moda, polityka , zjawiska atmosferyczne , czy nauka.

Formy wykorzystywane w pracy to: prezentacje multimedialne, kolage fotografie, felietony, grafiki do tekstów elektronicznych.

 Realizacja projektów ma na celu przede wszystkim :

  • promowanie szkoły, podnoszenie jej prestiżu,

  • umożliwienie współpracy międzynarodowej i realizacji ciekawych projektów,

  • znaczne urozmaicenie tradycyjnych metod nauczania.

  • zwiększenie umiejętności językowych uczniów,

  • wzbogacenie oferty edukacyjnej.

 Planowane efekty pracy nad projektem :

  • Stworzenie słownika zwrotów leksykalnych w danej dziedzinie . Zamieszczanie oddzielnych prezentacji multimedialnych na temat regionu , zwyczajów , ulubionej muzyki , mody , stylu życia , spędzania wolnego czasu swoich rówieśników , zgłębianie wiedzy w zakresie polskich zwyczajów

  • Wykonanie własnej książki kucharskiej po przygotowaniu wybranych ulubionych polskich dań , sfotografowaniu ich oraz opisaniu .

  • Stworzenie prospektu o swojej okolicy

  • zgłębianie wiedzy o Unii Europejskiej ,

  • przyjmowanie odpowiedzialności za stworzone przez siebie elementy projektu .

  • Zintegrowanie nauki w szkole z nauką pozaszkolną .

 Partnerstwo szkolne jest bardzo dobrym sposobem przygotowania młodych ludzi do życia w społeczności wielojęzycznej i wielokulturowej .